Äntligen terminstart

Så har dagarna av inskrivning & registrering passerat, hoppas att det har gått smidigt för alla - nya som gamla. Nu när terminen drar igång kommer vi försöka uppdatera bloggen med lite mer reflektioner och dyl gällande föreläsningar, lektioner och annat som är relevant för programmet och utbildningen. Arbetsmarknadsgruppens arbete kommer också dra igång snart och då ska vi försöka ro i land flera av de planer som vi har inför detta läsår.

***
Till alla mina medstudenter på Etnologi B - kul att se er alla igen! Jag hoppas att denna termin blir lika bra som den förra och den innan det.

Till alla nya KuSE studenter. Jag har kikat lite på schemat för er och sett att det ser rätt fullt ut med lektioner så gott som dagligen. Mitt tips till er är dock att ni verkligen försöker gå på så mycket av undervisningen som möjligt - ni kommer att tjäna på det när det sen blir dags för tenta och senare i de andra kurserna.

I övrigt hoppas jag att alla hade kul igår kväll på nolletäff nr 2. Roligt att så många av er kom igår (själv var jag bara med en stund) och hoppas att vi hittills lyckats med vår avsikt - att välkomna er till ett fantastiskt bra program och en härlig studentstad. Och vid det här laget så hoppas jag också att ni har koll på var ni kan vända er om ni har frågor... Utöver det, varmt välkomna igen.

/Sara, Arbetsmarknadsgruppen

Inga kommentarer: