Vi ses om en vecka!

Nu ni, smäller det snart. Idag är det en vecka kvar till inskrivning och registrering. Är ni laddade? Det är i alla fall jag!

Jag vill börja med att redan nu hälsa alla våra nya studenter på KuSE varmt välkomna till ett mycket intressant och givande program. Oavsett om ni är helt nya vid universitetet eller har läst någon annan kurs tidigare så hoppas jag, och alla med mig, att ni ska trivas.

Såhär inför det som nalkas brukar frågorna vara många och jag vill uppmana alla att inte tveka att ställa frågor här eller att höra av sig till institutionen. Dess utom vill jag uppmana våra nya studenter med fb.konto att ansluta sig till vår grupp där. Även där kan man ställa frågor om man har några eller bara göra sig bekant med oss 2a års studenter.

Jag vill också flagga för "att vara ute i lagom god tid på måndag" så att ni inte är sena till inskrivningen - mest för att ni inte skall missa någon viktig information ;) . Ibland kan det vara lite svårt att hitta till salarna också så tänk på att området kan kännas ganska stort och snurrigt i början. Som det ser ut nu kommer vi vara ett par 2a års studenter som visar runt er lite på området, efter registreringen, så att ni hittar till de viktigaste lokalerna i komplexet; Institutionen, Biblioteket, Restaurangen, Expeditionen & Kopieringsmaskinerna, Lektionssalar. Ett tips för er som tycker om att vara väl förberedda är att ni redan under denna vecka beger er upp till Hum.C och orienterar er lite så att ni vet vart ni ska på måndag.


Till alla mina medstudenter som redan läst ett år på programmet; Välkomna tillbaka, det ska bli roligt att se er alla igen. Till de som eventuellt valt att läsa något annat under hösten så hoppas jag att det kommer att gå bra i de kurser som istället står på schemat. Vi har många roliga aktiviteter som redan står på nöjesschemat inför hösten och jag hoppas att den delen av kalendern kommer att fyllas på ju längre det lider. Dess utom så hoppas jag att alla är laddade för den B-kurs som står på tur att läsas. Vi har ännu en uppsats att se fram emot i slutet av terminen men jag tror att de flesta av oss kommer att känna oss mycket säkrare på denna än den vi skrev i våras. Hur som helst så tror jag att vi kommer att få en riktigt rolig och givande höst fylld av nya kunskaper och vänner!

//Sara Björk, Arbetsmarknadsgruppen

Inga kommentarer: